Digipost sine vilkår

Digipost sine vilkår

Sammendrag av avtalevilkåra for bruk av Digipost for privatpersonar:

  • Om Digipost: Digipost er ei teneste frå Posten Bring AS som lar brukarar sende, motta, signere og arkivere elektroniske meldingar. Ved registrering blir brukarens namn, fødselsnummer, adresse, e-postadresse og mobilnummer samla inn. Brukaren må vere minst 15 år gammal.

  • Pris og fakturering: Det er gratis å opprette ein Digipost-konto, samt å motta og lagre brev og dokument. Brukaren får ei viss mengde gratis lagringsplass og kan sende eit avgrensa tal brev gratis per månad.

  • Tenestenivå: Målet er at Digipost skal vere tilgjengeleg 24/7. Tenesta kan bli mellombels utilgjengeleg ved tekniske feil, vedlikehald eller oppgraderingar.

  • Bruk av Digipost: Brukaren gir løyve til at alle potensielle avsendarar, inkludert offentlege myndigheiter, verksemder, organisasjonar og privatpersonar, kan bruke Digipost for kommunikasjon med brukaren.

  • Personvern: Personopplysningar blir behandla i samsvar med gjeldande personvernlovgiving. Ved å akseptere vilkåra gir brukaren samtykke til slik behandling.

  • Endring av vilkår: Posten kan endre vilkåra ved å gi brukaren beskjed i rimeleg tid før endringane trer i kraft. Ved vesentlege endringar vil brukaren bli beden om å akseptere dei nye vilkåra for vidare bruk av tenesta.

Sjå fullstendige vilkår nedanfor.

Avtalevilkår for bruk av Digipost for privatpersonar

Vilkårene nedenfor omhandler hvilke rettigheter og plikter du har som bruker av Digipost, og ved å akseptere vilkårene gir du også tillatelse til behandling av personopplysninger om deg selv. Du må derfor gjennomgå vilkårene grundig og vurdere om du aksepterer disse før du begynner å benytte Digipost. Dersom du har spørsmål til Vilkårene, anbefaler vi deg å kontakte Posten på e-post kundeservice@digipost.no, og avvente Postens svar før du aksepterer vilkårene og tar i bruk Digipost.

Nedenfor følger vilkår som gjelder for bruk av Digipost («Vilkårene»), en tjeneste fra Posten Bring AS («Posten»), org. nr. 984 661 185. Vilkårene anses som lest, forstått og akseptert av den fysiske person som skal bruke Digipost («Brukeren»), ved at Brukeren krysser av for «Jeg godtar vilkårene for Digipost», klikker på knappen merket «Registrer meg i Digipost» og tar Digipost i bruk. Brukeren anbefales å skrive ut Vilkårene og lagre disse, sammen med kvittering for aksept av tjenesten.

Brukeren må ha fylt 15 år for å kunne registrere seg og ta i bruk Digipost.

Vilkårene gjelder Brukerens bruk av Digipost for rent personlige eller andre private formål. For offentlige myndigheter, virksomheter (inkludert enkeltpersonforetak), organisasjoner og andre som benytter Digipost for annet enn rent personlige eller andre private formål, gjelder Kundevilkår for Digipost - Bedrift.

1 Om Digipost

Digipost gir adgang til å sende, motta, signere og arkivere informasjon og data («Meddelelser») i elektronisk form fra registrerte brukere av tjenesten (eksempelvis offentlige myndigheter, virksomheter, organisasjoner og privatpersoner). Før Brukeren får tilgang til Digipost, vil følgende opplysninger bli innsamlet i registreringsprosessen:

  • Navn
  • Fødselsnummer
  • Adresse
  • E-postadresse
  • Mobiltelefonnummer

Meddelelser via Digipost er basert på sikker identifisering av sender, mottaker og deres fysiske postadresser. Det er derfor nødvendig at Brukeren gir riktige opplysninger for å oppfylle avtaleforholdet etter disse Vilkårene.

Digipost omfatter også flere valgfrie tilleggstjenester. Disse Vilkårene gjelder også for tilleggstjenestene med mindre annet følger av avtalegrunnlaget for den enkelte tilleggstjeneste.

2 Pris- og faktureringsbestemmelser

Det er gratis å opprette konto i Digipost, samt å motta og arkivere brev og kvitteringer. Brukeren har en gitt mengde gratis lagringsplass, og mulighet til å sende et gitt antall brev gratis per måned. Informasjon om gjeldende lagringsplass og antall brev er tilgjengelig på www.digipost.no.

Dersom Brukeren tar i bruk betalingspliktige tjenester i Digipost, skal betaling skje gjennom en sikker betalingstjeneste fra tiltrodd tredjepart. Brukeren må legge inn nødvendig konto- eller kortinformasjon. Informasjonen blir lagret hos tiltrodd tredjepart for å forenkle fremtidige betalinger.

Ved å legge inn gyldig kortinformasjon aksepterer Brukeren at Digipost kan belaste bankkortet/kontoen for alle kjøp i Digipost, og at beløpet for abonnementstjenester kan trekkes automatisk ved forfall. Brukeren plikter å påse at kortet som legges inn er gyldig, at vedkommende kan disponere dette, og at det har tilstrekkelig dekning ved fremtidige forfall. Beløpet som belastes kontoen følger den til enhver tid gjeldende prisliste, med tillegg av lovbestemt merverdiavgift på betalingstidspunktet.

3 Tjenestenivå

Det er en målsetning at Digipost skal være tilgjengelig for kunder og brukere 24 timer i døgnet, 7 dager i uken. Posten kan innstille tjenesten i tilfelle teknisk feil, oppgradering av programvare, vedlikehold av systemet, endringer, strømbrudd eller lignende forhold.

Såfremt Posten er klar over at tjenesten vil bli innstilt, skal Posten varsle Brukeren om dette i rimelig tid før tjenesten innstilles. Dersom innstillingen av tjenesten ikke er kjent på forhånd, skal Posten varsle Brukeren så snart det er mulig.

Posten er ikke forpliktet til å varsle Brukeren om innstilling av tjenesten som antas ikke å ha betydning for Brukeren.

Varsel kan være i form av en melding som sendes til den e-postadresse som Brukeren har oppgitt ved registrering, til Brukerens Digipost-postkasse og/eller på www.digipost.no.

Meddelelser gjennom Digipost vil behandles fortløpende og meddelelsene vil være tilgjengelig for mottaker i henhold til avtale med avsender, normalt omgående etter avsending. Forsendelsestiden vil imidlertid kunne variere, og ved stort antall samtidige oppgaver eller store oppgaver vil forsendelsestiden kunne øke.

4 Bruk av Digipost

4.1 Generelt

Brukeren skal kun benytte Digipost som beskrevet i disse Vilkårene.

Brukeren kan logge seg på Digipost med ID-porten eller annet tilsvarende sikkerhetsinstrument godkjent av Posten. Passord/kode generert fra slikt sikkerhetsinstrument er Brukerens signatur ved bruk av Digipost. Det vil bli lagt til grunn at det er Brukeren som har benyttet seg av den enkelte tjeneste på Digipost der hvor korrekt pålogging er benyttet. Det samme gjelder dersom Brukeren har gitt andre tilgang gjennom delingsfunksjonaliteten i Digipost.

Sikkerhetsløsningene er beskyttet av et passord/kode og er personlig. Brukeren er selv ansvarlig for bruken. Det er derfor svært viktig at det brukes et unikt passord/kode og at det aldri oppgis eller skrives ned slik at uvedkommende kan utgi seg for å være Brukeren overfor Digipost. Passordet skal endres i samsvar med det som til enhver tid angis som krav til sikkerhetsløsningen.

Brukeren er selv ansvarlig for tap som følge av at Brukeren har gitt sin Digipost-informasjon til andre eller at andre har fått slik tilgang som følge av bruk av delingsfunksjonaliteten i Digipost eller som følge av andre forhold på Brukerens side.

Brukeren forplikter seg til ikke å foreta ulovlig inntrengning i dataressurser som Digipost gir tilgang til eller på annen måte uberettiget å tilegne seg data eller informasjon. Det samme gjelder andre forsøk på å bryte sikkerheten eller unødvendig forstyrre andres bruk av Digipost. Dersom Brukeren får uforvarende tilgang til andre brukeres eller kunders data i Digipost, plikter Brukeren umiddelbart å varsle Posten skriftlig om tilfellet og slette eventuelle data som Brukeren har mottatt.

Posten overvåker ikke innholdet i Meddelelser som sendes til, mottas, signeres eller arkiveres i Digipost-postkassen, og er således ikke ansvarlig for Meddelelsenes innhold og form, samt innhold i eventuelle lenker. Posten er heller ikke ansvarlig for feil, mangler og/eller uønskede egenskaper ved aktuelle data, filvedlegg, lenker mv.

Nødvendige personlige opplysninger som Digipost har om Brukeren skal til enhver tid være oppdatert. Brukeren skal selv varsle om endring av e-postadresse og andre forhold av betydning for bruk av Digipost, ved å logge inn på www.digipost.no og endre dette under personlig profil.

Dersom Brukeren oppdager feil, mangler, uregelmessigheter eller annet som kan være av betydning for Posten som leverandør av Digipost, skal Brukeren varsle Posten om dette.

4.2 Sending av Meddelelser

Brukeren plikter å identifisere eller merke Meddelelser på den måten som Posten til enhver tid krever.

Brukeren må for å kunne benytte Digipost for utsendelse av fakturaer og markedsføringshenvendelser i næringsvirksomhet mv., ha registrert seg som bedriftskunde.

4.3 Mottak og arkivering av Meddelelser

Brukeren gir tillatelse til at alle potensielle avsendere, inkludert offentlige myndigheter, virksomheter, organisasjoner og privatpersoner, kan benytte Digipost for kommunikasjon med Brukeren. Når Brukeren er registrert, kan alle avsendere sende Brukeren digital post, blant annet fakturaer, helsepapirer, forsikringsavtaler, innkallinger og brev fra offentlige etater, uavhengig av tidligere samtykker til elektronisk kommunikasjon. Avsendere kan velge å kun sende Brukeren brev i Digipost. Dette betyr i så fall at Brukeren ikke mottar brevene i sin fysiske postkasse/postboks. Brukeren er innforstått med og aksepterer at avsenders bruk av Digipost erstatter tilsvarende kommunikasjon via ordinær post til Brukerens fysiske postkasse/postboks.

Brukeren vil motta varsel (per e-post/SMS/push, avhengig av hva som tilbys av Digipost) om Meddelelser mottatt i Kundens Digipost-postkasse. Brukeren kan endre innstillinger for mottak av slike varsler i sin personlige profil. Brukeren er under enhver omstendighet selv ansvarlig for å ha løpende oversikt over nye Meddelelser som mottas i Digipost. 

Brukeren har mulighet til å arkivere Meddelelser i Digipost. Meddelelser som Brukeren sletter i Digipost vil være utilgjengelige for Brukeren umiddelbart etter at Brukeren har bekreftet at Meddelelsen skal slettes.

Avsendere av Meddelelser i Digipost kan be om bekreftelse på at Meddelelsen er åpnet av Brukeren. Slike Meddelelser vil være merket med informasjon til Bruker om at avsender blir varslet ved åpning av Meddelelsen.

Alle Meddelelser mottatt i Digipost blir lagret på sikre servere.

Gjennom Digipost får Brukeren mulighet til å lage et personlig, sikkert digitalt arkiv hvor Brukeren kan overføre og lagre digitale filer til sikre servere, og som gir Brukeren tilgang til filene via Internett. Digipost tilbyr en gitt mengde lagringsplass gratis. Den til enhver tid tilgjengelige mengden gratis lagringsplass er spesifisert på digipost.no.

5 Postens plikter og rettigheter

Posten er ansvarlig for utføring av de oppdrag som Brukeren iverksetter i henhold til disse Vilkårene.

Postens ansvar omfatter ikke feil, mangler eller driftsforstyrrelser knyttet til utstyr, programvare, tilgang til eller overføring over Internett eller Brukerens valgte autentiseringsløsning (ID-porten eller annet tilsvarende sikkerhetsinstrument godkjent av Posten).

Posten overvåker ikke innholdet i Meddelelser som sendes til, mottas eller arkiveres i Digipost-postkassen, og er således ikke ansvarlig for Meddelelsenes innhold og form, samt innhold i eventuelle lenker.

Dersom Posten blir kjent med at Meddelelser i Digipost er feilsendt, eller er i strid med lov, forskrift eller myndighetsavgjørelse eller på annet vis etter Postens vurdering innebærer misbruk av Digipost, kan Posten trekke disse tilbake. Nevnte gjelder også Meddelelser som allerede er levert til Brukerens Digipost-postkasse. Posten vil informere Brukeren dersom slik tilbaketrekking finner sted.

Posten har anledning til å sende Meddelelser til Brukeren vedrørende nye muligheter, driftsinformasjon og annen informasjon knyttet til Digipost.

6 Endringer

Posten kan endre Vilkårene, herunder priser, med én måneds skriftlig varsel til Brukeren. Varsel sendes til den e-postadresse Brukeren har oppgitt ved registrering og/eller til Brukerens Digipost-postkasse. Tilsvarende gjelder dersom Posten foretar vesentlige innskrenkinger i Digipost sitt bruksområde. Endringer kan likevel gjennomføres uten forutgående varsel dersom endringen etter Postens oppfatning er til Brukerens fordel, eller er av mindre betydning. Posten skal likevel informere Brukeren om endringen gjennom melding til Brukerens registrerte e-postadresse, Digipost-postkasse og/eller i forbindelse med Brukerens neste pålogging til Digipost, med mindre endringen åpenbart er uvesentlig.

Dersom bruksområdet i Digipost utvides med nye funksjoner, kan Brukeren bli nødt til å bekrefte disse særskilt. Informasjon om nye funksjoner vil løpende oppdateres på www.digipost.no og/eller gjennom utsendelse av melding til Brukerens Digipost-postkasse.

7 Taushetsplikt

Posten, og enhver som utfører arbeid eller tjeneste for Posten, har taushetsplikt om alle opplysninger som de eventuelt får kjennskap til om Brukerens bruk av Digipost.

Posten plikter å ta de forholdsregler som er nødvendige for å sikre at materiale eller opplysninger ikke blir brukt til andre formål enn gjennomføring av avtaleforholdet etter disse Vilkårene eller gjort kjent for andre i strid med dette punkt. Ansatte eller andre som fratrer sin tjeneste hos Posten skal pålegges taushet om forhold som nevnt ovenfor også etter fratredelsen.

Taushetsplikten gjelder også etter at avtaleforholdet etter disse Vilkårene er opphørt.

Taushetsplikten gjelder ikke når det er plikt til å gi materiale eller opplysninger i henhold til lov, forskrift eller myndighetsavgjørelse.

8 Behandling av personopplysninger

Posten vil behandle personopplysninger som følge at Brukeren benytter Digipost og vil ved all behandling av personopplysninger følge bestemmelsene i gjeldende personvernregelverk. Behandlingsansvarlig er Posten Bring AS, Postboks 1500 Sentrum, 0001 Oslo.

Behandlingen av personopplysninger, og Brukerens rettigheter, er nærmere beskrevet i personvernerklæringen.

9 Feil eller mangler med Digipost

9.1 Reklamasjon

Brukeren må gjøre Posten oppmerksom på feil eller mangel ved Digipost som medfører at Brukeren ikke får levert de tjenester Brukeren har krav på etter disse Vilkårene. Varsel må gis innen rimelig tid, og senest innen 10 dager, etter at Brukeren oppdaget eller burde ha oppdaget feilen eller mangelen.

9.2 Avhjelp

Posten skal snarest mulig etter å ha blitt kjent med en slik feil eller mangel ved Digipost, iverksette tiltak for å rette feilen eller mangelen.

9.3 Prisavslag

Forekommer det feil eller mangel ved Digipost ved Brukerens bruk som Posten er ansvarlig for etter disse Vilkårene og som medfører at Brukeren ikke får levert de tjenester Brukeren har krav på, kan Brukeren kreve prisavslag i den grad Brukeren har betalt for bruk av Digipost/tjenester i Digipost. Brukeren vil i slike tilfeller normalt bli godskrevet et forholdsmessig prisavslag for den aktuelle tjenesten. Der den aktuelle tjenesten har uteblitt i sin helhet og dette skyldes forhold Digipost er ansvarlig for, vil Brukeren ha krav på tilbakebetaling av prisen som er betalt for tjenesten. Dersom Brukeren har vært forhindret fra å sende ut Meddelelser, har ikke Brukeren rett til prisavslag for disse Meddelelsene, men vil kunne ha rett til erstatning dersom vilkårene for dette er oppfylt.

9.4 Erstatning. Ansvarsbegrensning

Posten er ansvarlig for direkte tap som Brukeren påføres ved feil eller mangler ved Digipost som Posten er ansvarlig for etter disse Vilkårene, og som medfører at Brukeren ikke får levert de tjenester Brukeren har krav på etter disse Vilkårene, dersom dette skyldes grov uaktsomhet fra Posten side. Med direkte tap forstås nødvendige og dokumenterte merutgifter som Brukeren er påført som en følge av feilen eller mangelen.

Posten er ikke på noen måte ansvarlig for konsekvenstap eller indirekte tap som følge av slike feil eller mangler, med mindre tapet er forårsaket ved forsett fra Postens side. Som indirekte tap regnes blant annet: tap som følge av minsket eller bortfalt produksjon eller omsetning (driftsavbrudd), tap som følge av at tjenesten ikke kan nyttiggjøres som forutsatt (avsavn), tapt fortjeneste som følge av at en kontrakt med tredjemann faller bort eller ikke blir oppfylt eller tap som følge av ødelagte eller forringede data, eller andre uforutsette skader på grunn av mislighold eller feil i tjenesten.

Posten er imidlertid under enhver omstendighet ikke ansvarlig for at Meddelelser ikke kommer frem rettidig. Tjenestene er basert på at Brukeren selv sørger for å holde sin innloggingsinformasjon hemmelig. Posten har intet ansvar for de data som Brukeren sender eller mottar ved bruk av Digipost. Posten har intet ansvar for tap, skade eller annet i forbindelse med ødeleggelse av Brukerens data, avbrudd, ikke leverte data, feilaktig leverte data, nekting, fjerning eller sletting av Meddelelser i henhold til punkt 5, eller lignende. Posten kan heller ikke holdes ansvarlig dersom tredjeparter eller brukere av Digipost, bevisst eller ubevisst, skaffer seg adgang til Brukerens data, hindrer eller vanskeliggjør Brukerens bruk av Digipost.

Postens samlede erstatningsansvar overfor Brukeren er under enhver omstendighet begrenset til et beløp tilsvarende prisen for den leverte tjeneste, dog maksimalt kr 30 000,- for hvert skadetilfelle/hver ansvarsutløsende begivenhet. Dette gjelder ikke dersom Brukerens tap skyldes forsett fra Postens side. Beror Brukerens direkte tap på kontraktsmedhjelpere som Posten har engasjert for å utføre ytelsen overfor Brukeren, er Posten ansvarlig bare om også disse kontraktsmedhjelperne ville være ansvarlige etter ovennevnte på samme måte som Posten ville vært.

9.5 Heving

Dersom det foreligger vesentlig mislighold fra Postens side, kan Brukeren ved skriftlig varsel til Posten heve avtaleforholdet Brukeren har med Posten etter disse Vilkårene med umiddelbar virkning. For gjennomføringen av hevingen gjelder punkt 15 annet avsnitt tilsvarende så langt den passer.

10 Brukerens mislighold

10.1 Betalingsmislighold fra Brukeren

Ved betalingsmislighold kan Posten kreve forsinkelsesrente etter lov om renter ved forsinket betaling. I tillegg kan Posten pålegge de til enhver tid gjeldende lovbestemte gebyrer ved innkrevning av utestående betaling fra Brukeren. Ved mislighold av betaling anses ethvert utestående krav som forfalt.

10.2 Heving og stenging

Dersom det foreligger vesentlig mislighold fra Brukerens side, kan Posten umiddelbart heve avtaleforholdet med Brukeren etter disse Vilkårene. Ved heving skal Brukeren gis varsel om at adgangen til å sende og motta Meddelelser er deaktivert, og at tilgangen til lagrede data vil opphøre etter 3 mnd. Som vesentlig mislighold regnes blant annet at Brukeren har brukt Digipost til utsendelse av fakturaer eller markedsføringshenvendelser i næringsvirksomhet, betalingsmislighold, at Brukeren bryter lov, forskrift eller myndighetsavgjørelse eller på annen måte misbruker Digipost eller informasjon eller data som er en del av Digipost. Det vises også til Postens Generelle betalingsbetingelser, som kommer til anvendelse så langt de passer.

Posten har anledning til midlertidig å stenge tilgangen til Digipost (suspensjon) inntil undersøkelser eller avklaringer om Brukerens bruk av Digipost er gjennomført. Posten skal så langt mulig varsle Brukeren skriftlig ved e-post og/eller Meddelelse til Brukerens Digipost-postkasse før tilgangen til Digipost midlertidig stenges.

For gjennomføringen av hevingen gjelder punkt 15 annet avsnitt tilsvarende så langt den passer.

11 Skadeløsholdelse

Brukeren skal holde Posten skadesløs i den utstrekning Posten mottar krav fra eller pålegges ansvar overfor tredjepart, og kravet eller ansvaret er basert på Brukerens krenkelse eller medvirkning til krenkelse av andres lovbeskyttede rettigheter (inkludert men ikke begrenset til opphavsrett eller tilgrensende rettigheter, patent, varemerke, design, know-how eller bedriftshemmeligheter), eller brudd på eller medvirkning til brudd på lov, forskrift eller myndighetsavgjørelse og/eller disse Vilkårene ved bruk av Digipost. Brukeren skal i slike tilfeller ha rett til å tre inn i kravet, eller i samarbeid med Posten gis anledning til å ivareta sine interesser som om kravet var rettet mot Brukeren selv. Dersom et slikt krav rettes mot Posten skal Brukeren dekke, foruten det direkte økonomiske tap, også utgifter til bistand for å håndtere kravet på en forsvarlig måte samt andre utgifter som står i en rimelig sammenheng med tredjeparts krav. Dersom Brukeren blir kjent med at krav vil bli reist mot Posten i forbindelse med Brukerens bruk av Digipost, skal Brukeren umiddelbart varsle Posten skriftlig.

12 Fritakelsesgrunner (force majeure)

Posten er ikke ansvarlig for tap som skyldes lovinngrep eller administrative handlinger, inntruffet eller truende krig, opprør, borgerlige uroligheter, hærverk, sabotasje, terror, streik, lockout, boikott og blokade, uavhengig om det er Posten selv eller Postens organisasjon konflikten er rettet mot, eller iverksatt av, og uansett konfliktens årsak, herunder også når konflikten kun rammer deler av Postens funksjoner, samt brudd i edb-driften (herunder svikt i leveranser fra eksterne underleverandører) som skyldes ovenstående.

13 Overdragelser av rettigheter og plikter mv.

Posten kan fritt overdra sine rettigheter og plikter i henhold til avtaleforholdet etter disse Vilkårene mellom selskaper internt i Posten-konsernet. Rett til vederlag kan fritt overdras også utenfor Posten-konsernet.

Brukeren kan ikke overdra retten til å bruke Digipost siden denne retten er knyttet til vedkommende personlig. Brukeren har imidlertid anledning til å dele tilgangen til Brukerens Digipost-postkasse gjennom delingsfunksjonaliteten i løsningen.

Tjenestene i Digipost kan ikke selges, leies ut, eller på annen måte gjøres tilgjengelig for tredjepart, herunder ved at Brukeren utfører tjenester for tredjepart, verken mot vederlag eller gratis.

14 Varsel

Med mindre annet fremgår uttrykkelig av disse Vilkårene skal varsel i forbindelse med avtaleforholdet etter disse Vilkårene skje skriftlig og sendes til følgende adresse:

Til Posten:

e-post: kundeservice@digipost.no eller

postadresse:
Posten Bring AS
Att: Digipost
Postboks 1500 Sentrum
0001 Oslo

Til Brukeren: Kundens Digipost-postkasse, den e-postadresse som Brukeren har oppgitt ved registrering eller den postadresse som Kunden er registrert med i Digipost

15 Ordinær oppsigelse

Partene har gjensidig rett til å si opp avtaleforholdet etter disse Vilkårene med to ukers skriftlig varsel, uten nærmere begrunnelse, forutsatt at alle utestående forhold er gjort opp og at partene ikke har krav mot hverandre.

Ved opphør av avtalen ved oppsigelse vil Brukerens adgang til å sende og motta Meddelelser deaktiveres på opphørstidspunktet. Meddelelser som var sendt av avsender før opphørstidspunktet med utsatt levering vil likevel bli levert til Brukeren i Digipost inntil to uker etter opphørstidspunktet. Brukeren vil ha adgang til lagrede data i tre måneder etter opphørstidspunktet. I denne perioden vil også Brukeren ha mulighet til å overføre Meddelelser fra det offentlige til annen digital postkasse det offentlige har avtale med, gjennom egen funksjonalitet for dette i Digipost. Deretter slettes lagrede data. Brukeren er selv ansvarlig for å ta kopi av alle data Brukeren ønsker å beholde etter opphørstidspunktet. Posten forbeholder seg retten til å beholde data som er nødvendig for oppfølging av kundeforholdet.

Dersom Brukerens Digipost-konto har vært inaktiv i mer enn 14 måneder, kan Posten deaktivere muligheten til å sende og motta Meddelelser hvis kontoen fortsatt er inaktiv 14 dager etter at Posten har sendt varsel om deaktivering.

Dersom Brukeren dør, vil Brukerens Digipost-konto og lagrede data slettes 12 måneder etter at Posten fikk beskjed om dødsfallet. De(n) som kan forplikte Brukeren må kontakte Digipost for å få tilgang til Brukerens Digipost-konto innen sletting. Posten forbeholder seg retten til å beholde data som er nødvendig for oppfølging av kundeforholdet.

16 Jurisdiksjon og verneting

Kontrakten er underlagt og skal tolkes i samsvar med norsk rett. Tvister mellom Posten og Brukeren skal søkes løst i minnelighet. Dersom det ikke lar seg gjøre, kan hver av partene bringe tvisten inn for de ordinære domstoler i samsvar med tvistelovens regler vedrørende verneting.

Sist oppdatert 15. november 2024

Sammendrag av avtalevilkåra for bruk av Digipost for bedrifter:

  • Om bruk av tenestene: Digipost er ei teneste frå Posten Bring AS som tilbyr bedrifter moglegheita til å sende, motta, signere og arkivere elektroniske meldingar. For å få tilgang må bedrifta oppgi foretaksnamn, adresse, organisasjonsnummer og kontaktpersonen sitt namn og fødselsnummer.

  • Pris- og faktureringsføresegner: Prisane for tenestene er oppgitt i norske kroner og går fram av gjeldande prisliste. Betaling skjer elektronisk ved bestilling, med mindre anna er avtalt.

  • Tenestenivå: Målet er at tenestene skal vere tilgjengelege 24/7. Posten kan mellombels stanse tenestene ved tekniske feil, vedlikehald eller oppgraderingar, og vil varsle kunden i rimeleg tid før planlagt nedetid.

  • Kunden sin bruk av tenestene: Kunden skal bruke tenestene i samsvar med vilkåra og har ansvar for å verne om påloggingsinformasjonen sin. Utsending av meldingar som inneheld marknadsføring, skal skje i samsvar med marknadsføringslova.

  • Personvern: Personopplysningar blir behandla i samsvar med gjeldande personvernlovgiving. Ved å akseptere vilkåra gir kunden samtykke til slik behandling. Posten vil vere databehandlar for kunden, og avtalen regulerer dette.

  • Endring av vilkår: Posten kan endre vilkåra ved å informere kunden i rimeleg tid før endringane trer i kraft. Vesentlege endringar krev at kunden aksepterer dei for vidare bruk av tenestene.

Sjå fullstendige vilkår nedanfor.

Avtalevilkår for bedrifter

Nedanfor følgjer avtalevilkår for bruk av Digipost, Posten signering og andre tilhøyrande formidlingstenester («Tenestene») for bedrifter, organisasjonar osv. Tenestene blir leverte av Posten Bring AS («Posten») med organisasjonsnummer 984 661 185. Dersom føretaket som skal bruke Tenestene («Kunden») har spørsmål til Vilkåra, må Kunden kontakte Posten på e-post salg@digipost.no og avvente svar frå Posten før vilkåra blir aksepterte og Tenestene tekne i bruk.

1 Om bruk av tenestene

Tenestene gir tilgang til å sende, motta, signere og arkivere informasjon og data («Meldingar») i elektronisk form. Før Kunden får tilgang til Tenestene, skal Kunden gi følgjande opplysningar til Posten:

  • Føretaksnamn, forretningsadresse (gateadresse), postadresse, fakturaadresse og organisasjonsnummer til Kunden.
  • Namn og fødselsnummer til kontaktperson som har rett til å forplikte Kunden.

Formidling av Meldingar er basert på sikker identifisering av avsendar og mottakar. Det er derfor naudsynt at Kunden gir riktige opplysningar for å oppfylle avtaletilhøvet etter desse Vilkåra.

2 Pris- og faktureringsbestemmelser

Pris for bruk av Tenestene følgjer gjeldande prisliste og er oppgitt i norske kroner eksklusiv meirverdiavgift. Betaling skjer elektronisk i løysinga ved bestilling, om ikkje anna er avtalt. Dersom betaling skal skje etterskotsvis, gjeld Posten sine generelle betalingsvilkår.

Posten godtar betaling med bank- og kredittkort, inkludert MasterCard og Visa, gjennom ei sikker betalingsteneste. Kortinformasjonen blir lagra for å forenkle framtidige betalingar, slik at Kunden slepp å leggje inn dette ved kvart kjøp eller fornying. Ved kjøp av abonnementstenester samtykker Kunden til at beløpet for valt abonnement kan trekkjast automatisk ved forfall. Kunden pliktar å sikre at kortet som blir lagt inn er gyldig, at vedkommande kan disponere dette, og at det har tilstrekkeleg dekning ved framtidige forfall. Abonnementet vil halde fram til Kunden avbestiller eller endrar dette, eller dersom det ikkje er mogleg å trekkje avtalt beløp ved forfall, jf. avsnittet om Mislighald.

3 Tenestenivå

Målet er at Tenestene skal vere tilgjengelege for kundar og brukarar 24 timar i døgnet, 7 dagar i veka. Posten kan stanse Tenestene ved teknisk feil, oppgradering av programvare, vedlikehald av systemet, endringar, straumbrot eller liknande forhold.

Dersom Posten er klar over at Tenestene blir stansa, skal Posten varsle Kunden om dette innan rimeleg tid før stansinga. Om stansinga ikkje er kjent på førehand, skal Posten varsle Kunden så snart som mogleg.

Posten er ikkje forplikta til å varsle Kunden om stans i Tenestene som etter ei forsvarleg vurdering ikkje blir rekna som vesentleg for Kunden. Til dømes kan dette vere kortvarige stansar utanfor normal arbeidstid.

Varsel kan sendast som ei melding til e-postadressa som Kunden har oppgitt ved registrering, og/eller til Kundens postkasse i Digipost.

Forsending av Meldingar vil bli behandla fortløpande, og Meldingane vil normalt vere tilgjengelege for mottakar umiddelbart etter sending. Forsendingstida kan likevel variere ved stor arbeidsmengd eller ved omfattande oppgåver.

4 Kundens bruk av tenestene

4.1 Generelt

Kunden skal berre bruke Tenestene slik dei er beskrive i desse Vilkåra.

Kunden kan logge inn på kontoen sin med BankID utstedt av ein norsk bank, eller eit anna tilsvarande sikkerheitsinstrument godkjent av Posten. Passord/kode generert frå slikt sikkerheitsinstrument blir rekna som Kundens signatur ved bruk av Tenestene. Det vil bli lagt til grunn at det er Kunden som har brukt tenesta dersom korrekt passord er nytta. Sikkerheitsløysingane er personlege og beskytta av eit passord/kode. Kunden er sjølv ansvarleg for bruken. Det er derfor svært viktig at Kunden bruker eit unikt passord/kode og ikkje oppgir dette til andre eller noterer det ned, slik at uvedkommande ikkje kan utgi seg for å vere Kunden.

Kunden er ansvarleg for tap som følgje av at Kunden har delt konto-informasjonen sin med andre eller ikkje sikra denne informasjonen forsvarleg. Kunden pliktar å ikkje foreta ulovleg inntrenging i dataressursar som Posten gir tilgang til, eller på annan måte urettmessig tileigne seg data eller informasjon. Kunden skal straks varsle Posten skriftleg om eventuelle feiltilgangar og slette slike data.

Posten overvakar ikkje innhaldet i Meldingar som blir sende, mottekne, signerte eller arkiverte i Tenestene. Posten har dermed ikkje ansvar for innhaldet i Meldingar, inkludert innhald i lenker.

Dersom Kunden oppdager feil, mangler, uregelmessigheter eller annet som kan være av betydning for Posten, skal Kunden varsle Posten om dette.

4.2 Sending av Meddelelser

Kunden pliktar å identifisere eller merke Meldingar slik Posten til kvar tid krev. Utsending av Meldingar som inneheld marknadsføring skal skje i samsvar med marknadsføringslova.

Ved utsending av faktura er Kunden ansvarleg for at innhaldet i fakturaen og underliggjande betalingskrav er korrekt og samsvarer. Kunden kan berre sende faktura til mottakarar der det er etablert eit avtale- eller fordringsforhold mellom mottakar og kreditor. Kunden kan ikkje sende faktura for betaling av ytingar eller be om pengegåver som mottakar ikkje har avtalt med kreditor på førehand.

5 Posten sine plikter og rettar

Posten er ansvarleg for utføring av dei oppdraga som Kunden iverkset i samsvar med desse Vilkåra. Posten sitt ansvar omfattar ikkje feil, manglar eller driftsforstyrringar knytt til Kunden si valde autentiseringsløysing (BankID utstedt av ein bank i Noreg, eller eit anna tilsvarande sikkerheitsinstrument godkjent av Posten), utstyr, programvare, tilgang til eller overføring over internett.

Dersom Posten blir kjend med feil, manglar, driftsforstyrringar og liknande, knytt til Kunden sin bruk av Tenestene, skal dette bli varsla til Kunden så snart som mogleg. Posten forbeheld seg retten til å nekte formidling, eventuelt fjerne Meldingar som etter Posten si vurdering er i strid med lov, forskrift eller vedtak frå myndigheiter.

Posten kan trekke tilbake Meldingar som er feilsende, som er i strid med lov, forskrift eller vedtak frå myndigheiter, eller som på anna vis etter Posten si vurdering inneber misbruk av Tenestene. Dette gjeld òg Meldingar som allereie er levert til brukarar sin Digipost-postkasse. Posten vil informere Kunden dersom slik tilbaketrekking finn stad.

Posten har rett til å sende Meldingar til Kunden som handlar om nye moglegheiter, driftsinformasjon og anna informasjon knytt til Tenestene. Kunden gir vidare Posten løyve til å bruke Digipost og den e-postadressa som Kunden har oppgitt ved registrering, til å rette marknadsføringsførespurnader og andre førespurnader til Kunden.

6 Endringar

Posten kan endre Vilkåra og prisar med éin månads skriftleg varsel til Kunden. Varselet blir sendt til den e-postadressa som Kunden har oppgitt ved registrering, og/eller til Kunden sin Digipost-postkasse. Det same gjeld dersom Posten utfører vesentlege innskrenkingar i bruksområdet til Tenestene. Endringar kan likevel bli gjennomførte utan forutgåande varsel dersom endringa etter Posten si forsvarlege vurdering er til fordel for Kunden eller er av mindre betydning. Dersom bruksområdet blir utvida med nye funksjonar, kan Kunden bli nøydt til å bekrefte desse særskilt. Informasjon om nye funksjonar vil bli oppdatert løpande på nettsida og/eller gjennom utsending av melding til Kunden sin Digipost-postkasse, eller via kontaktperson for kundar med dedikert kundekontakt.

7 Tausheitsplikt

Partane, deira tilsette og andre som måtte handle på vegner av partane, har tausheitsplikt om Tenestene og alle forhold partane blir kjende med i samband med bruk av Tenestene. Dette omfattar forhold som berører den andre parten sine forretningsmessige forhold, samt data og informasjon brukt i Tenestene. Partane pliktar å ta dei forholdsreglane som er nødvendige for å sikre at materiale eller opplysningar ikkje blir brukt til andre føremål enn gjennomføring av avtaleforholdet etter desse Vilkåra, eller gjort kjent for andre i strid med dette punktet.

Tilsette eller andre som avsluttar si teneste hos ein av partane, skal bli pålagt tausheit om forhold som nemnt ovanfor også etter avsluttinga. Tausheitsplikta gjeld òg etter at avtaleforholdet etter desse Vilkåra er opphøyrt. Tausheitsplikta gjeld ikkje når det er plikt til å gi materiale eller opplysningar i samsvar med lov, forskrift eller vedtak frå myndigheiter. Tausheitsplikta omfattar ikkje opplysningar som er offentleg tilgjengelege, eller opplysningar som openbert ikkje er av konfidensiell karakter.

8 Databehandlaravtale

8.1 Innleiing

Posten vil behandle personopplysningar som nemnt i punkt 8.2 på vegne av Kunden som følgje av at Kunden nyttar Tenestene. Posten opptrer då som databehandlar for Kunden, medan Kunden er behandlingsansvarleg. Dette punkt 8 i Vilkåra skal reknast som ein databehandlaravtale mellom Posten og Kunden. Dersom det blir underteikna ein separat databehandlaravtale, vil den gå føre reguleringa i dette punktet. Posten innestår for at forpliktingane som påkvilar databehandlar etter gjeldande personvernrett blir oppfylte, inkludert at Posten har implementert tekniske og organisatoriske tiltak som er eigna til å sikre (i) at behandlinga av personopplysningar oppfyller krava i gjeldande personvernrett og (ii) vernet av den registrertes interesser.

8.2 Opplysningar og føremål

Posten er databehandlar for Kunden i følgjande tilfelle:

  • Mottakaridentifisering: Kunden overfører til Posten fødselsnummer, namn og adresse eller annan kontaktinformasjon om Kundens kundar. Desse opplysningane blir brukte for at Posten skal kunne identifisere kva for kundar hos Kunden som er brukarar av Digipost.
  • Sending av meldingar: I samband med Postens mottak og sending av Kundens meldingar opptrer Posten som databehandlar fram til meldinga er bekrefta levert og overført til mottakar. Opplysningar som blir behandla omfattar meldinga og opplysningar om mottakar, som fødselsnummer, namn og adresse eller annan kontaktinformasjon.
  • Arkivering av meldingar: Dersom Kunden arkiverer meldingar i verksemda si eiga digitale postkasse eller anna verksemdsarkiv som Posten tilbyr, vil Posten opptre som databehandlar for Kunden så lenge lagringa pågår. Opplysningar som blir behandla, er meldingane som blir arkiverte.

8.3 Konfidensialitet

Posten skal påsjå at det berre er personar som direkte treng tilgang til personopplysningar for å oppfylle Postens forpliktingar overfor Kunden som har tilgang til personopplysningane. Posten skal sørgje for at dei som er involverte i behandlinga av personopplysningane, har forplikta seg til konfidensialitet eller er underlagt lovpålagt tausheitsplikt.

8.4 Instruks

Tenestene inneheld funksjonalitet som er standard for alle kundar. Der gjeldande personopplysningsrett krev at Kunden skal gi databehandlar dokumenterte instruksar for korleis personopplysningar skal behandlast, skal slike instruksar reknast for å vere gitt i samsvar med det som går fram av Vilkåra og standard funksjonalitet. Kunden pliktar å varsle Posten dersom Kunden meiner at behandlinga av personopplysningar som går fram av Vilkåra og funksjonaliteten i Tenestene (instruksen), avvik frå Kundens rutinar knytt til behandling av personopplysningar.

8.5 Bistand til Kunden

Kunden er ansvarleg for å påsjå at det finst relevant og tilstrekkeleg grunnlag for behandlinga, samt at andre vilkår for behandling er oppfylte. Posten skal bistå Kunden med å oppfylle sine forpliktingar etter gjeldande personvernrett.

8.6 Utlevering til tredjepartar

Dersom den registrerte, myndigheiter eller andre ber om informasjon frå Posten vedkommande behandlinga av personopplysningar som Posten behandlar på vegne av Kunden, skal Posten vise førespurnaden vidare til Kunden. Dersom Posten etter gjeldande personvernrett er pålagt å utlevere personopplysningane, skal Posten informere Kunden om dette.

8.7 Kundens rett til informasjon

Posten skal på Kundens førespurnad gi Kunden nødvendig informasjon og assistanse for at Kunden skal kunne vise at forpliktingane etter Kundens gjeldande regelverk er oppfylte. Dette omfattar mellom anna retten til å kontrollere og revidere dei aktivitetane Posten utfører knytt til avtalen. Posten skal vidare bidra til revisjonar, inkludert Kundens inspeksjonar.

8.8 Retting, sletting og tilbakelevering

Posten skal, i tråd med rutinar for dette, rette, slette eller returnere alle personopplysningar som Posten har behandla på vegne av Kunden etter desse Vilkåra og som nemnt i punkt 8.2. Personopplysningar overførte frå Kunden vil bli sletta seinast 6 månader etter overføringstidspunktet. Dette gjeld med mindre gjeldande personvernrett krev lagring av personopplysningane.

8.9 Bruk av underleverandørar

Kunden samtykker til at Posten nyttar underleverandørar for å utføre sine forpliktingar i samsvar med Vilkåra. Posten vil oppretthalde ei liste over underleverandørar på nettsida si og varsle behandlingsansvarleg før eventuelle planlagde endringar. Posten er ansvarleg overfor Kunden for underleverandørane si utføring av sine forpliktingar. Ved bruk av underleverandørar i ein stat utanfor EØS, skal Posten alltid påsjå at vilkåra for overføring til tredjeland er oppfylte.

9 Behandling av personopplysningar

Som ein del av Posten si oppfølging av avtalen med Kunden om bruk av Tenestene, vil Posten handsame personopplysningar som relaterer seg til Kunden, inkludert opplysningar om tilsette eller brukarar knytte til Kundens konto.

Behandlingsansvarleg er Posten Bring AS, Postboks 1500 Sentrum, 0001 Oslo.

Handsamlinga av personopplysningar og rettane til kvar enkelt som får sine personopplysningar handsama, er nærare beskrive i personvernerklæringa.

Som ein del av tenestene vil Kunden kunne få tilgang til personopplysningar der Posten er behandlingsansvarleg. Kunden forpliktar seg til berre å bruke slike personopplysningar som beskrive av Posten, og ikkje endre, bearbeide eller vidareformidle desse.

10 Feil eller manglar

10.1 Reklamasjon

Kunden må melde frå om feil eller mangel ved Tenestene som fører til at Kunden ikkje får levert dei tenestene Kunden har krav på etter desse Vilkåra innan rimeleg tid, og seinast innan 5 dagar etter at Kunden oppdaga eller burde ha oppdaga feilen eller mangelen.

10.2 Avhjelp

Posten skal snarast mogleg etter at dei har blitt gjort kjend med ein slik feil eller mangel ved Tenestene, setje i verk tiltak for å rette feilen eller mangelen.

10.3 Prisavslag

Dersom det oppstår feil eller mangel ved Tenestene som fører til at Kunden ikkje får levert dei tenestene Kunden har krav på etter desse Vilkåra, kan Kunden krevje prisavslag. I slike tilfelle vil Kunden normalt få godskriven eit forholdsmessig prisavslag for den aktuelle tenesta. Dersom Kunden i slike tilfelle har vore hindra frå å sende ut Meldingar, har ikkje Kunden rett til prisavslag for desse Meldingane, men kan ha rett til erstatning dersom vilkåra for dette er oppfylte.

10.4 Erstatning. Ansvarsavgrensing

Posten har ikkje ansvar for konsekvenstap eller indirekte tap som følgje av slike feil eller manglar, med mindre tapet er forårsaka med forsett frå Postens side. Som indirekte tap reknar ein mellom anna: tap som følgje av redusert eller bortfallen produksjon eller omsetning (driftsavbrot), tap som følgje av at tenesta ikkje kan nyttast som forventa (avsavn), tapt forteneste som følgje av at ein kontrakt med tredjepart fell bort eller ikkje blir oppfylt, eller tap som følgje av øydelagde eller forringa data, eller andre uventa skadar på grunn av mislighald eller feil i tenesta.

Posten er heller ikkje under nokon omstende ansvarleg for at Meldingar ikkje kjem fram til Kunden eller mottakarar av Meldingar frå Kunden i rett tid. Tenestene er basert på at Kunden sjølv sikrar sine data mot innsyn frå uvedkomande. Posten har ikkje ansvar for data som Kunden sender eller mottek ved bruk av Tenestene. Posten har ikkje ansvar for tap, skade eller anna i samband med øydelegging av Kundens data, avbrot, ikkje-leverte data, feilaktig leverte data, nekt, fjerning eller sletting av Meldingar i tråd med punkt 5 eller liknande. Posten kan heller ikkje haldast ansvarleg dersom tredjepartar eller brukarar av Digipost, med vitande eller uvillande, får tilgang til Kundens data, hindrar eller vanskeleggjer Kundens bruk av Tenestene.

Postens samla erstatningsansvar ovanfor Kunden er under alle omstende avgrensa til eit beløp tilsvarande fakturabeløpet for den leverte tenesta, men maksimalt kr 30 000,- for kvart skadetilfelle/kvar ansvarsutløysande hending. Dette gjeld ikkje dersom Kundens tap skuldast forsett frå Postens side.

Dersom Kundens direkte tap skuldast kontraktsmedhjelparar som Posten har engasjert for å utføre ytinga ovanfor Kunden, er Posten ansvarleg berre dersom også desse kontraktsmedhjelparane ville vore ansvarlege etter dei same reglane som Posten.

10.5 Heving

Kunden kan, etter skriftleg varsel til Posten, heve avtaleforholdet med Posten etter desse Vilkåra med umiddelbar verknad dersom det ligg føre vesentleg mislighald frå Postens side.

11 Kundens mislighald

11.1 Betalingsmislighald frå Kunden

Ved betalingsmislighald kan Posten krevje forseinkingsrente etter lov om renter ved forseinka betaling. I tillegg kan Posten påleggje dei til ei kvar tid gjeldande lovpålagde gebyr ved innkrevjing av uteståande betaling frå Kunden. Ved mislighald av betaling blir kvart uteståande krav rekna som forfalt.

11.2 Heving og stenging

Dersom det ligg føre vesentleg mislighald frå Kundens side, kan Posten etter skriftleg varsel til Kunden straks heve avtaleforholdet med Kunden etter desse Vilkåra, med den verknaden at Kunden ikkje får tilgang til Tenestene. Som vesentleg mislighald reknar ein mellom anna at Kunden har gitt feil eller mangelfull informasjon om seg sjølv, betalingsmislighald, eller at det som følgje av alvorleg svikt i Kundens kredittverdigheit eller betalingsevne er sannsynleg at Kunden ikkje kjem til å oppfylle sine plikter etter Vilkåra, og at dette kan føre til kontraktsbrot som gir Posten rett til å heve avtalen, med mindre Kunden stiller trygg sikkerheit for oppfyllinga. Vidare blir det rekna som vesentleg mislighald dersom Kunden bryt lov, forskrift eller offentlege vedtak, eller misbruker Tenestene eller informasjon og data som er ein del av Tenestene. Det blir også vist til Postens Generelle betalingsvilkår, som gjeld så langt dei passar.

Posten har rett til mellombels å stenge tilgangen til Tenestene (suspensjon) inntil undersøkingar eller avklaringar om Kundens bruk er gjennomførte. Posten skal så langt mogleg varsle Kunden skriftleg via e-post og/eller Melding til Brukarens Digipost-postkasse før tilgangen til Tenestene mellombels blir stengd. Uavhengig av om det ligg føre eit mislighald eller eit forventa mislighald, kan Posten heve avtaleforholdet dersom det i samband med Kundens verksemd blir opna gjeldsforhandlingar, akkord eller konkurs, eller andre former for kreditorstyring gjer seg gjeldande.

12 Skadebotansvar

Kunden skal halde Posten skadeslaus i den grad Posten mottar krav frå eller blir pålagt ansvar overfor tredjepart, og kravet eller ansvaret er basert på at Kunden har krenkt eller medverka til krenking av andre sine lovvernande rettar (inkludert, men ikkje avgrensa til, opphavsrett eller tilgrensande rettar, patent, varemerke, design, know-how eller bedriftsløyndom), eller brot på eller medverknad til brot på lov, forskrift eller offentlege vedtak og/eller desse Vilkåra. Kunden skal i slike tilfelle ha rett til å tre inn i kravet, eller i samarbeid med Posten få høve til å ivareta sine interesser som om kravet var retta mot Kunden sjølv. Dersom eit slikt krav blir retta mot Posten, skal Kunden dekkje, i tillegg til det direkte økonomiske tapet, også utgifter til bistand for å handtere kravet på ein forsvarleg måte, samt andre utgifter som står i ein rimeleg samanheng med tredjepartens krav. Dersom Kunden blir kjend med at krav vil bli retta mot Posten i samband med Kundens bruk av Tenestene, skal Kunden straks varsle Posten skriftleg.

13 Frikjenningar (force majeure)

Posten er ikkje ansvarleg for tap som skuldast lovinngrep eller administrative handlingar, inntruffen eller trugande krig, opprør, borgarlege uroar, hærverk, sabotasje, terror, streik, lockout, boikott og blokade, uavhengig av om det er retta mot Posten sjølv eller Postens organisasjon, eller sett i verk av desse, og uansett årsak, inkludert når konflikten berre rammar delar av Postens funksjonar. Vidare er Posten ikkje ansvarleg for driftsbrot (inkludert svikt i leveransar frå eksterne underleverandørar) som skuldast dei nemnde forholda.

14 Overdraging av rettar og plikter mv.

Posten kan fritt overdra sine rettar og plikter i samsvar med avtaleforholdet etter desse Vilkåra til selskap internt i Posten-konsernet. Retten til vederlag kan også fritt overdragast utanfor Posten-konsernet. Kunden kan overdra retten til å bruke Tenestene som del av fusjon, fisjon eller verksemdoverdraging der alle Kundens aktiva blir overdratt. Det same gjeld ved overdraging til andre einingar i same konsern. Før slik overdraging må det ikkje liggje føre uteståande forpliktingar ovanfor Posten, og Kunden må varsle Posten skriftleg før overdraginga skjer. Tenestene frå Posten kan ikkje seljast, leigast ut eller på annan måte bli gjort tilgjengelege for tredjepart, inkludert ved at Kunden utfører tenester for tredjepart, verken mot vederlag eller gratis.

15 Varsel

Med mindre anna går fram uttrykkjeleg av desse Vilkåra, skal varsel i samband med avtaleforholdet etter desse Vilkåra skje skriftleg og sendast til følgjande adresse:

Til Posten: salg@digipost.no

eller

Posten Bring AS
Att: Digipost
Postboks 1500 Sentrum
0001 Oslo

Til Kunden:

Kundens Digipost-postkasse eller den e-postadressa som Kunden har oppgitt ved registrering, eller den postadressa som Kunden er registrert med hos Posten.

16 Ordinær oppseiing

Partane har gjensidig rett til å seie opp avtaleforholdet etter desse Vilkåra med tre månaders skriftleg varsel, utan nærare grunngiving, føresett at alle uteståande forhold er gjort opp, og at partane ikkje har krav mot kvarandre.

Partane kan seie opp avtalen med kortare frist dersom Kunden ikkje aksepterer gjeldande instruksar, jf. Vilkåra punkt 8.4, eller ein ny underleverandør, jf. Vilkåra punkt 8.9.

Ved opphøyr av avtalen ved oppseiing vil Kundens konto og lagra data bli sletta på opphøyrstidspunktet. Kunden har sjølv ansvar for å ta kopi av alle data Kunden ønskjer å behalde etter opphøyrstidspunktet. Posten forbeheld seg retten til å behalde data som er naudsynt for oppfølging av kundeforholdet.

Dersom Kunden blir sletta i Einingsregisteret og/eller Føretaksregisteret, vil Kundens konto og lagra data bli sletta tre månader etter at Posten fekk melding om slettinga. Dei som kan forplikte Kunden må kontakte Posten for å få tilgang til Kundens konto før sletting. Posten forbeheld seg retten til å behalde data som er naudsynt for oppfølging av kundeforholdet.

17 Jurisdiksjon og verneting

Kontrakten er underlagt og skal tolkast i samsvar med norsk rett. Tvistar mellom Posten og Kunden skal søkast løyste i minnelegheit. Dersom dette ikkje lèt seg gjere, kan kvar av partane bringe tvisten inn for dei ordinære domstolane med Oslo tingrett som eksklusivt verneting.

Bruk av underleverandørar

Følgjande underleverandørar blir nytta ved behandling av personopplysningar der Posten er databehandlar for Kunden:

  • Microsoft Azure Irland Limited: Leverer datasenterløysingar.
  • Bekk Consulting AS: Leverer utviklingstenester.
  • Andvord Grafisk AS: Utfører print av fysiske dokument.
  • TietoEvry ASA: Leverer teneste for adressevask.
  • Signicat AS: Leverer autentiseringsløysing og tenester for digital signatur.
  • Mailjet Inc: Utfører distribusjon av e-post.
  • Telia Norge AS: Utfører distribusjon av SMS.

Tilleggsvilkår – Digipost

1 Om Digipost

Gjennom Digipost får Kunden tilgang til å sende, motta og arkivere informasjon og data («Meldingar») i elektronisk form.

2 Pris og faktureringsbestemmingar

Pris for bruk av Digipost følgjer til ei kvar tid gjeldande prisliste. Prisane er oppgitt i norske kroner eksklusive meirverdiavgift.

3 Produktbeskriving for Digipost

Dei til ei kvar tid gjeldande produktspecifikasjonane for tenester gjennom Digipost vil vere tilgjengelege på www.digipost.no/bedrift.

Dersom Kunden bruker Digipost for å motta og arkivere Meldingar, vil følgjande føresegner vere gjeldande:

Kunden gir løyve til at alle potensielle avsendarar, inkludert offentlege styresmakter, verksemder, organisasjonar og privatpersonar, kan bruke Digipost til kommunikasjon med Kunden. Kunden forstår og aksepterer at avsendarens bruk av Digipost erstattar tilsvarande kommunikasjon via ordinær post til Kundens fysiske postkasse/postboks. Kunden kan stenge for andre kundar og brukarar sitt søk etter Kundens adresse i Digipost eller ethvert mottak av Meldingar frå offentlege styresmakter, verksemder, organisasjonar og privatpersonar ved å endre innstillingane for dette i Digipost.

Kunden har sjølv ansvar for å sørgje for at korrekt e-postadresse og telefonnummer er lagra i Digipost og for å melde om endringar på oppgitt måte, dersom Kunden ønskjer å motta varsel per e-post og/eller SMS (avhengig av kva som blir tilbydd av Digipost) om Meldingar mottekne i Kundens Digipost-postkasse.

Kunden er vidare sjølv ansvarleg for å halde oversikt over nye Meldingar som blir mottekne i Kundens Digipost-postkasse, uansett om Kunden har valt å bli varsla om mottatte Meldingar eller ikkje.

Avsendarar av Meldingar i Digipost kan be om varsel om at Meldingar er opna av Kunden. Slike Meldingar vil vere særskilt merka.

I tilfelle der tidspunktet Meldingar er sendt av avsendar kan ha betydning for avsendar, mottakar eller andre, skal tidspunktet som er oppgitt av avsendar i Meldingane eller på annan måte, og ikkje tidspunktet som er oppgitt for sending eller mottak i Digipost, leggjast til grunn.

Tilleggsvilkår – sikker print og formidling

1 Om sikker print og formidling

Gjennom tenesta vil Kunden få full distribusjon av sine Meldingar. Brev til mottakarar som er brukarar av Digipost vil bli distribuert digitalt. Brev til mottakarar som ikkje har ein digital postkasse i Digipost, vil bli printa og distribuert fysisk gjennom Posten eller gjennom andre formidlingskanalar som Posten tilbyr. Posten tilbyr også arkivering av dokument i eige Kunde-arkiv.

2 Pris og faktureringsvilkår

Pris for bruk av sikker print og formidling følgjer til ei kvar tid gjeldande prisliste. Prisane er oppgitt i norske kroner eksklusive meirverdiavgift.

3 Produktbeskriving for sikker print og formidling

Dei til ei kvar tid gjeldande produktspecifikasjonane for tenester gjennom Digipost vil vere tilgjengelege på www.digipost.no/bedrift.

For Meldingar som skal printast og sendast som fysisk post, gjeld Postens leveringsvilkår som er tilgjengelege på Postens nettside. Formidling til print skjer ein gong per arbeidsdag og vil normalt vere klar for fysisk distribusjon via Posten neste arbeidsdag. Riktig postadresse til mottakar må oppgis ved innsending. Brevpost blir levert til mottakarens postadresse, som kan vere anten postkasse eller postboks. Mottakar av postsendingar har ansvar for oppsetting, vedlikehald og merking av eigen postkasse. Ved utilstrekkeleg merking av postkassa, eller dersom Posten ikkje har registrert at vedkomande bur på adressa, kan posten bli returnert til avsendar. Returadresse må vere spesifisert ved innsending.

Tilleggsvilkår – digital signatur

1 Om Posten signering

Gjennom denne avtalen gir Posten Kunden tilgang til tenesta Posten signering for digital signering av dokument. Kunden kan sende og motta dokument som skal signerast digitalt, anten gjennom Digipost, i Postens signeringsportal eller integrert i eiga verksemdsportal.

2 Pris og faktureringsvilkår

Pris for bruk av Posten signering følgjer til ei kvar tid gjeldande prisliste. Prisane er oppgitt i norske kroner eksklusive meirverdiavgift.

Dersom ein brukar avbryt ein signeringsprosess etter å ha initiert tenesta, blir det rekna som ei signeringstransaksjon.

3 Produktbeskriving for digital signatur

Dei til ei kvar tid gjeldande produktspecifikasjonane for Posten signering vil vere tilgjengelege på signering.posten.no.

Kunden vil med Posten signering kunne sende dokument som skal signerast digitalt. Mottakaren av slike dokument kan signere ved bruk av ein allereie utstedt e-ID (Bank ID utstedt av ei kvar bank i Noreg, eller andre tilsvarande sikkerheitsinstrument godkjende av Posten). Lista over tilgjengelege e-ID-ar som blir brukt kan endre seg. Kunden pliktar å identifisere eller merke sendinga på den måten Posten til ei kvar tid krev.

Posten er å rekne som databehandlar for personopplysningar som Kunden er behandlingsansvarleg for og som inngår i Posten signering, jf. kapittel 8 i dei generelle vilkåra. Posten er ikkje behandlingsansvarleg for nokre opplysningar i Posten signering.

Etter signering er gjennomført, får Kunden det ferdig signerte dokumentet. Dette kan lastast ned eller arkiverast i Digipost. Personen(e) som har signert dokumentet får på tilsvarande vis tilgang til ein kopi av det signerte dokumentet, som dei kan laste ned eller arkiverast i Digipost.

4 Kundens bruk av digital signering

Ved å bruke funksjonaliteten for digital signering av dokument, er Kunden sjølv ansvarleg for at dokumentet eller dokumenta som skal signerast er adressert til og blir signert av rett person.

Personvernerklæring for Digipost

Personopplysningar er opplysningar som kan knytast til deg som person. Dette kan vere namn, adresse, andre kontaktopplysningar, eller opplysningar som på ein indirekte måte kan knytast til deg som person.

I Digipost ønskjer vi å gi deg som brukar god informasjon om korleis vi oppbevarer og bruker dei personopplysningane du har gitt oss i samband med bruk av tenestene våre. Det er viktig for oss at du alltid føler deg trygg på at vi oppbevarer og bruker desse opplysningane på ein konfidensiell, riktig og lovleg måte.

1. Kort presentasjon av Digipost og relasjon til Posten Bring som behandlingsansvarleg

Digipost er Posten Bring sin digitale postkasse. Gjennom denne tenesta kan du som privatperson motta og oppbevare digital post. Det er Posten Bring som eig tenesta Digipost, og det er Posten Bring som er behandlingsansvarleg for alle personopplysningane vi får om deg når du bruker tenestene våre.

Du får tilgang til postkassa di anten via nettsida vår eller Digipost-appen. Denne personvernerklæringa gjeld for både nettsida og appen.

Posten Bring er behandlingsansvarleg etter norsk personvernlovgiving og har ansvaret for at behandlinga av personopplysningane dine skjer på ein forsvarleg og lovleg måte i tråd med regelverket.

Posten Bring har utnemnt eit eige personvernombod. Du kan kontakte dette om du har spørsmål om korleis personopplysningane dine blir behandla, eller om du treng hjelp til å utøve rettane dine etter personopplysningslova.

Kontakt personvernombodet:
E-post: personvernombud@posten.no.

2 Digipost tar vare på dokumenta og personopplysningane dine

Alle dokument du oppbevarer i Digipost er krypterte og er din personlege eigedom. Digipost har ikkje innsyn i postkassa di og kan ikkje dele innhaldet med andre utan at du har gitt oss tillating.

Som ein digital postkasse sørgjer vi for at du kan motta digital post frå avsendarar Digipost har avtale med. Digipost fungerer som databehandlar for avsendarane og sørgjer for at posten dei sender, kjem trygt fram til deg. Når posten er levert til deg, sender vi ei leveringsbekrefting til avsendar. Deretter er posten din eigedom, og det er du som avgjer vidare behandling.

Posten er ikkje ansvarleg for innhaldet i post som blir sendt. Dersom du har spørsmål eller kommentarar til posten du mottar, må du kontakte avsendaren.

3 Om Digipost si innsamling og bruk av personopplysningar

Digipost behandlar personopplysningar om deg berre for å oppfylle avtalen vi har inngått med deg. Vi vil her forklare kva vi bruker opplysningane til, kva opplysningar vi behandlar og kor lenge vi oppbevarer opplysningane vi samlar inn.

3.1 Kva bruker Digipost opplysningane til?

  • Identifisering og adressering av mottakar og avsendar av digital post og fysisk post
  • Varsle deg om at du har mottatt post i postkassa di
  • Administrere tilgangane dine til postkassa
  • La deg lese og behandle digital post
  • Integrasjon og gjennomføring av banktenester dersom du har aktivert dette
  • Sende deg informasjon om tenestene våre og oppdateringar, til dømes om ny funksjonalitet og driftsinformasjon, samt kundeundersøkingar. Dersom du har samtykka til det, kan du òg få marknadsføringsførespurnader frå Posten-konsernet.

3.2 Grunnlag for behandling av opplysningar

Mens du har ein aktiv konto hos oss, behandlar vi opplysningar for å kunne gjennomføre den avtalen vi har inngått med deg. Vi har då grunnlag for å behandle opplysningane fordi dei er nødvendige for å oppfylle avtalen, jf. personopplysningsforordninga art. 6 b).

3.3 Kva opplysningar behandlar vi om deg?

  • Namn
  • Kontaktopplysningar: adresse, telefonnummer, e-postadresse, Digipost-adresse
  • Personalias: Ein identifikator vi bruker for å identifisere brukarar av Digipost slik at avsendarar kan sjekke om det er mogleg å sende digital post til ein spesifikk person.
  • Fødselsnummer: for autentisering og identifisering av deg som mottakar, og for å sikre at du er rett mottakar av posten du får i din digitale postkasse.
  • Informasjon om di bruk av Digipost-løysinga, inkludert pålogging og handlingar du utfører i løysinga.
  • Adresseliste oppretta av deg
  • Bankkontonummer, kredittkort og anna betalingsinformasjon i tilfelle det er nødvendig for gjennomføring og oppfølging av tenester etter ditt ønske.
  • Elektronisk identifikasjon (IP-adresse, cookies)

Opplysningar ut over dette blir berre behandla dersom du har gitt samtykke til det. Du kan når som helst trekkje tilbake ditt samtykke. Dette kan du sjølv administrere ved å gå til "Dine samtykker og apper" i innstillingane.

Dersom du samtykkjer til å vere synleg ved søk for andre privatpersonar, vil ditt namn, postnummer og -stad, samt tre siste siffer av telefonnummeret, vere synleg for andre privatpersonar som søkjer på ditt namn. Du kan når som helst trekkje samtykket ved å endre innstillingar for post frå privatpersonar.

Digipost bruker Postens adresseregister for å motta oppdateringar frå folkeregisteret og gjennom dette sikre at Digipost sine opplysningar til ei kvar tid er oppdaterte i samsvar med vårt behandlingsgrunnlag. For å sikre korrekte og oppdaterte opplysningar vil ditt fødsels- eller D-nummer bli registrert i Postens adresseregister når du registrerer deg i Digipost, dersom dette ikkje allereie er registrert.

Hvis du endrar namn i Folkeregisteret, vil du automatisk få generert ny Digipost-adresse som gjenspeglar det nye namnet ditt.

3.4 Kor lenge opplysningane blir oppbevarte (slettereglar)

Opplysningane som er nemnde over, blir oppbevarte så lenge du har ein aktiv konto hos Digipost.

Informasjon om bruk og pålogging blir likevel sletta etter 2 år.

Brev og anna du mottek i din elektroniske postkasse kan du sjølv velje om du vil behalde eller slette. Når du slettar noko frå din digitale postkasse, blir det umiddelbart sletta hos oss. Vi har backup av systema våre, noko som betyr at sletta dokument vil finnast i desse i opptil 365 dagar etter sletting.

3.5 Behandling av opplysningar etter at du har avslutta kontoen din hos Digipost

Etter at du har avslutta avtalen din med Digipost, må vi oppbevare nokre opplysningar om deg i ein overgangsperiode. Som hovudregel vil opplysningar om dokument, tilgangar og annan informasjon om di post og postkasse bli oppbevarte i 3 månader etter at avtalen er avslutta.

Vi må likevel oppbevare opplysningar om namn, fødselsnummer og varsel i tre år for å sikre historikk, feilsøking og moglegheiter for tvistesaker. Dette treng vi for å kunne bevise at post er levert til deg, og for å gi oss moglegheit til å finne eventuelle feil i systemet dersom noko ikkje går som det skal. Digipostadressa vil ikkje bli sletta, for å sikre at det ikkje blir gitt ut duplikatar.

Grunnlaget for oppbevaring av nemnde opplysningar etter at avtalen er sagt opp, er at Digipost har berettiga interesse for vidare oppbevaring jf. personvernforordninga art. 6 f. Digipost har erfart at fleire kundar angrar på avsluttinga, eller at slettinga av kontoen vart gjort ved ein feil. Basert på dette meiner Digipost at ei oppbevaring av opplysningane i 3 månader etter avslutting er berettiga og at lagringa i desse tilfella ivaretar kunden sine interesser.

Dersom kontoen blir avslutta etter eit dødsfall, blir opplysningane om kontoen og avdøde oppbevarte i 12 månader etter at vi mottar melding om dødsfall frå folkeregisteret. Dette for å sikre at opplysningar som er nødvendige for avdødes etterkomarar ikkje går tapt, og at alle etterlatne får nødvendig og viktig informasjon.

4 Deling av personopplysningar

Digipost vil ikkje utlevere opplysningar til utanforståande med mindre du som brukar av tenesta samtykker til dette. Vi kan, etter samtykke frå deg som brukar, til dømes utlevere fakturaer til banken din eller gi selskap du vel tilgang til å hente informasjon. Dette er i så fall noko du som brukar styrer, og eventuelle samtykker kan til ei kvar tid trekkjast tilbake.

Dersom det er ein føresetnad for å sende, motta eller arkivere meldingar og post i postkassa di, vil nødvendige personopplysningar bli utleverte for å utføre denne tenesta. Det inneber blant anna at for å kunne levere deg digital post etter avtalen, må digipostadressa di bli levert til eventuelle avsendarar slik at dei kan registrere denne og deg som mottakar.

Anna utlevering av opplysningar vil berre bli gjort dersom dette er pålagt, og mottakar har rettsleg grunnlag for eit slikt utleveringskrav.

5 Bruk av databehandlarar

For gjennomføring av nokre av tenestene våre og for å oppfylle avtalen vi har med brukarane våre, nyttar Digipost i enkelte tilfelle underleverandørar, som blir behandla som databehandlarar etter personopplysningslova. Dersom vi nyttar oss av ein databehandlar, blir det inngått særskilde avtalar, og databehandlaren kan berre bruke dataene for å gjennomføre oppdrag på vegner av Digipost. Digipost sine databehandlarar blir pålagde å behandle data i samsvar med denne personvernerklæringa.

6 Rett til innsyn, retting og sletting av opplysningane dine

Du har etter personopplysningslova ein rekke rettar når vi behandlar personopplysningar om deg.

Som brukar av Digipost har du alltid rett til å få innsyn i kva opplysningar vi har registrert om deg. Alle kontaktopplysningar vi har registrert om deg er tilgjengelege via Digipost-kontoen din. Her kan du sjå kva opplysningar vi har registrert og sjølv korrigere nokre av opplysningane dersom du oppdagar at dei er feilaktige eller utdaterte. Ønskjer du innsyn i andre opplysningar vi har registrert, kan du kontakte personvernombodet vårt. Sjå kontaktinformasjon under.

Du kan òg enkelt logge inn i postkassa di og slette eller laste ned det du har mottatt og lagra.

Du kan vidare krevje at opplysningar om deg sjølv blir sletta i samband med avslutting av kontoen din, med mindre Digipost har rettsleg grunnlag for vidare oppbevaring.

For enkelte tenester i Digipost kan du velje om du ønskjer å gi oss samtykke til å bruke informasjon om deg slik at vi kan levere tenesta. Du kan når som helst trekkje tilbake samtykker du har gitt oss. Dette kan du administrere sjølv ved å gå til "Dine samtykker og apper" i innstillingane.

For å utøve rettane dine kan du kontakte personvernombodet vårt på personvernombud@posten.no

Du kan òg kontakte Datatilsynet dersom du ønskjer å klage på vår behandling av personopplysningar, www.datatilsynet.no

Datatilsynet Postboks 458 Sentrum 0105 Oslo

7 Informasjonssikkerheit

Posten har som mål at Digipost skal vere den sikraste digitale postkassa i Noreg, og nyttar anerkjente standardar og beste praksis i arbeidet vårt med å sikre postkassa di og utvekslinga av informasjon.

Digipost gjennomfører regelmessige risikovurderingar og sikkerheitstestar av løysingane sine, og er i god dialog med myndigheiter og andre sikkerheitsmiljø for å følgje dei beste standardane.

Våre viktigaste sikkerheitstiltak er:

  • Autentiseringsløysing på høgaste sikkerheitsnivå (nivå 4).
  • All informasjonsutveksling skjer med sterk kryptering (SSL, SSH).
  • Sensitiv informasjon kan meldingskrypterast ende-til-ende med kvalifiserte sertifikat.
  • Alle handlingar som blir utførte av driftspersonell, blir logga i eigne hendingloggar.
  • Alle dokument blir lagra krypterte, med sterke krypteringsnøklar.
  • Alle avsendarar og mottakarar blir identifiserte etter strenge retningslinjer. Dette sikrar at du alltid kan vere trygg på kva avsendar ein melding er sendt frå.
  • Digipost sine tenarar er plasserte i sikre datasenter hos ein leverandør med lang erfaring i å handtere verksemdskritisk og sensitiv informasjon.
  • Det blir tatt sikkerheitskopiar av alle dokumenta dine, og alle dokument blir lagra på to forskjellige stader til ei kvar tid, slik at du er beskytta mot brann, skade på tenarar osv.
  • Postens tilsette eller tilsette hos underleverandørar har ikkje tilgang til dokumenta dine. Det er berre eit fåtal driftspersonar som har tilgang til Digipost sine system, men sidan alle dokument ligg lagra krypterte, har heller ikkje desse innsyn i dataene dine.

Digipost oppdaterer og vurderer sikkerheitstiltaka våre løpande.