Digipost API
Ved å integrere med Digipost sitt API kan du benytte Digipost tjenester direkte fra dine egne systemer.
-
Det første steget er å få opprettet en Digipost virksomhetskonto i test-miljøet vårt. Send en e-post til api@digipost.no for å be om dette.
Inkluder disse detaljene om virksomheten i e-posten:
- navn på virksomheten,
- organisasjonsnummer
- e-post adresse
- telefonnummer
Vi vil svare med nødvendige detaljer slik at du kan igangsette integrasjonen og teste i test-miljøet vårt. All vår tekniske dokumentasjon finnes på https://digipost.github.io/digipost-technical-docs/.
-
Det er ingen kostnader tilknyttet å integrere med Digipost. Kostnader påløper bare når digital post og/eller tilleggstjenester benyttes i vårt produksjonsmiljø. Vi bistår også kostnadsfritt med hjelp underveis når du implementerer din integrasjon.
-
Når du er ferdig med din integrasjon i test-miljøet vårt, tar du kontakt og melder at du er klar til å produksjonssette din integrasjon. Da avtaler vi en demo av løsningen deres, hvor dere forklarer både funksjonelt og teknisk hvordan deres integrasjon fungerer.
Når alt ser bra ut, oppretter vi en Digipost produksjonskonto for dere som dere kan da benytte til å sende skarpt i vårt produksjonssmiljø.
-
Selve integrasjonen med Digipost er ikke veldig kompleks. Hvor mye tid man benytter til å ferdigstille en integrasjon er avhengig av hvor mye kompleksitet dere implementerer i egen løsning. Feks. Integrasjoner som krever mye endringer i GUI vil naturligvis ta litt lenger tid. Det vil også ta lenger tid hvis deres løsning ikke genererer ferdig formaterte dokumenter (feks. PDFer) fra før. En typisk integrasjon med Digipost tar i området 2-3 uker ideell tid.